השכרת משרדים: 5 טיפים להשכרת משרדים בתנאים שלכם

  • קטגוריה:כללי

היכולת לנהל את שגרת החיים של העסק שלכם בתנאים נוחים ויוקרתיים, הוא לא עניין פעוט. בעיניים של עסקים צעירים רבים, תהליך החיפוש אחר השכרת משרדים יכול לשפר את סביבת העבודה. אך יחד עם זאת, זה הוא גם אתגר רציני מבחינת ההתחייבות שאתם צריכים לתת. כדי לסייע לכם לעשות את הצעדים הראשונים בתחום, אספנו לכם את הטיפים הכי עדכניים של אנשי המקצוע בתחום.

ההגדרה הבסיסית של תהליך השכרת משרדים

בבואכם לחפש משרדים להשכרה, אתם מבקשים להתאים אותם לפעילות היומיומית של אנשי המקצוע בחברה שלכם. זאת אומרת, שאתם צריכים לתת את הדעת על כמה פרמטרים. בחינת האזור שבו העובדים, הלקוחות והפעילות העסקית מתרחשת, וכמה קל יהיה להגיע למיקום הזה. במקביל, חשוב לבחור משרד בגודל המתאים לכמות אנשי הצוות שלכם וגם לאופן הפעילות בחברה. אם אתם עובדים בצוותים, חלל עבודה משותף בהחלט יכול להתאים לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. כמו כן, עליכם להגדיר כמה חניות אתם צריכים להשכיר עם המשרד ואילו שירותים נוספים אתם מצפים לקבל. את כל המידע הזה, אתם יכולים לקבל מהחברה אשר ממנה אתם משכירים את המשרד שלכם. וכמובן, שחשוב להגדיר מהו טווח המחירים שאתם יכולים לעמוד בו מבחינת התקציב לשכירות. לאחר הגדרת המטרות, אפשר לצאת לשלב החשוב באמת – יצרת תוכנית העבודה שלכם.

ליווי בתחום הנדל"ן – בהתאם לסביבה העסקית שלכם

נניח, שהחלטתם להתמקד על אזור תל אביב או רמת גן, ולחפש משרדים להשכרה רק בסביבה הזו. אתם לא יכולים לצאת מנקודת הנחה שכל איש נדל"ן מקצועי בארץ מכיר את היצע המשרדים באזור הזה. ברגע שיש לכם ביד את התיאור או הרעיון הבסיסי של המשרד, הגיע הרגע לפעול. תצטרכו לפנות לאיש מקצוע מומחה, אשר מכיר לעומק את השוק בסביבת הפעילות האולטימטיבית מבחינתכם. יועץ נדל"ן שעובד באזור בו אתם רוצים לשכור נכס חדש, יצליח למצוא כמה אפשרויות רלוונטיות. ואפילו לשפר את הדרישות שלכם בהתאם להמלצות המקצועיות ולניסיון שלו בתחום. למשל, כאשר לא בחרתם במיקום הנכון לפעילות שלכם, היועץ ידע להפנות אתכם לאזורי ביקוש אחרים בתחום. כך שהליווי הופך להיות כלי משמעותי שאתם צריכים לקחת בחשבון.

חתימה על חוזה של משרכים להשכרה – בזהירות המתבקשת

אז עשיתם סיור בכמה מקומות פוטנציאליים. ועכשיו, בשעה טובה הצלחתם למצוא את המשרד המנצח. אתם מוכנים להיכנס לשלב החתימה על חוזה השכירות, ואפילו נרגשים לעשות זאת. אבל רגע אחד לפני שאתם לוקחים התחייבות כל כך משמעותית, צריך להבין על מה בדיוק אתם חותמים. משא ומתן על כל תהליך ההשכרה, הוא רגע המפתח בעבודה עם המשכיר. ועל כן, אל תמהרו, ותיקחו את הזמן לקרוא את כל הפרטים הקטנים בחוזה. שימו לב, שבחוזה אתם צריכים לקבל תשובות לשאלות דוגמת:

  • יש לכם נקודות יציאה? אם כן, מתי?
  • האם אתם יכולים להרחיב את מתחם העבודה בעת הצורך?
  • האם יש שינוי בדמי השכירות או קנסות?

החוזה צריך להכיל את כל התרחישים האפשריים, ולמצוא איזון בין שני הצדדים המעורבים. מה שאומר שאתם צריכים להגן על האינטרס שלכם, בעזרת עורך דין מומחה שמלווה אתכם לאורך הדרך.